19 Şubat 2014 Çarşamba

İki Renkli Rulo Kurabiye








İki Renkli Rulo Kurabiye 
Malzemeler:

500 gr tereyağı 
1 su bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı su
2 yumurta sarısı
2.5 yemek kaşığı kakao
2 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
250 gr pudra şekeri
1 kg 200 gr un (kontrol ederek ekleyin )

Yapılışı:
Tereyağı eritilir, soğutulur. Yoğurma kabına tereyağı, şeker ve sıvı yağ alınır. Elle veya mikserle biraz karıştırılıp eritilir. Yumurta sarıları ve su eklenir. Elenmiş un, kabartma tozu ve vanilya ilave edilir. Kulak memesi lkıvamında bir hamur elde edilir. Hamur iki eşit parçaya ayrılır. Bir parçasına kakao eklenip yoğrulur. Hamurla üzeri kapatılarak buzdolabında yarım saat kadar dinlendirilir. Hamurlar tekrar ikişer parçaya ayrılır. Strech film açılır, arasına hamur elle biraz bastırılıp koyulur. Merdane veya oklava yardımıyla hamur açılır. Hamurlar dikdörtgen olacak şekilde düzgün kesilir, üst üste koyulur (ben kaç cm olduğunu tam ölçmedim ama tahmini 50 cm uzunluğu, 25 cm eni olan bir dikdörtgen elde ettim ) Yine strech film yardımıyla dikkatlice rulo haline getirilen hamurlar hava almayacak şekilde sarılır ve buzdolabına veya buzluğa kaldırılır. Ben 2 saat kadar dolabın alt bölmesinde beklettim, siz dilerseniz buzlukta iyice sertleşene kadar bekletebilirsiniz. Hamur dolaptan çıkınca bekletmeden keskin bir bıçakla 1 cm'lik dilimler halinde kesilir. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Önceden ısınmış fırında 180 derecede 30 dakika kadar pişirilir (fazla kızarmayacak)Soğutulup servis yapılır. Kolay gelsin, Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder